Coraz więcej ludzi w dzisiejszych czasach decyduje się na otwarcie własnej działalności gospodarczej. Wszystko dlatego, że być może mają dość etatu i chcą być samemu sobie szefem. Na taki krok decyduje się bardzo dużo młodych ludzi. Na swoim jest lepiej. Jednak też nie zawsze. Zależy to oczywiście od branży w jakiej będziemy działać. Dużo osób zastanawia się nad własnym stoiskiem w centrum handlowym. Tylko warto zadać sobie pytanie czy naprawdę warto. Czy będzie z tego zysk. Otóż wiadomo, że w centrach jest bardzo dużo klientów. Niniejszy artykuł ma za zadanie przedstawić Jak otworzyć stoisko w galerii handlowej? Dlatego osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z biznesem powinny zapoznać się z treścią tekstu. To właśnie tutaj zostaną przedstawione różne wskazówki jak w ogóle zacząć taki biznes.
Czy opłaca się otwierać stoiska w galerii handlowej?
Każdy wie, że galerie są obiektami, które coraz częściej stają się miejscami dla pierwszego biznesu. Dlaczego? Otóż w takich miejscach możemy znaleźć wiele sklepów odzieżowych i spożywczych oraz różne punkty gastronomiczne. Jak wiadomo skoro ludzie uwielbiają spędzać czas w takich miejscach, a przy okazji korzystać z szerokiej oferty. W tym czasie przedsiębiorcy chętnie liczą zyski. Czy ktoś zatem wie, co trzeba spełniać, aby można było samodzielnie otworzyć wyspę handlową w centrum handlowym? Na pewno powinniśmy zastanowić się na tym co chcemy sprzedawać. No i mieć jakąś gotówkę w zanadrzu. Nie każdy wie, ale w tego typu miejscach czynsz jest dość wysoki. Jak to wygląda dokładnie? Otóż trzeba dodać, iż na wysokość czynszu wpływa kilka czynników. Mowa tutaj między innymi o powierzchni stoiska, lokalizacji oraz minimalnym okresie najmu. Czasami jest to sprawa indywidualna. Dlatego też wysokość czynszu jest każdorazowo negocjowana z aktualnym najemcą. Dodatkowo im lepsza lokalizacja wyspy tym koszty są większe. Jednak czasami lepiej zapłacić więcej, a mieć wyższe wyniki sprzedażowe. Jeśli zaś wyspa będzie gdzieś na uboczu, zyski mogą być znaczne mniejsze. Warto zastanowić się także nad miastem, w którym chcemy taką wyspę otworzyć. Większe miasta dają znacznie więcej możliwości. Jednak to przekłada się także na koszty. Im większe miasto tym jest droższej za metr kwadratowy. Dlatego warto wybrać mniejszą powierzchnię. Przynajmniej na początek.
Wybraliśmy już powierzchnię i miejsce, to teraz czas na podpisanie umowy z galerią handlową. Warto dodać, iż w tego typu umowie zawiera się bardzo ważne elementy współpracy oraz ponoszone z tego tytułu koszty. Czasami w umowie jest mowa nie tylko o czynszu, ale również o opłatach związanych z kosztami serwisowymi czy też marketingowymi. O co tutaj chodzi? Otóż Przedsiębiorca w takim przypadku otrzymuje szansę prowadzenia swojego biznesu w dobrze prosperującym miejscu. Takim , które przede wszystkim jest znane szerszemu gronu odbiorców. Umowy są zwykle krótkoterminowe. Może być zawarta na 1 rok.
Gdy już wszystko mamy załatwione, zostaje tylko wyposażenie naszej wyspy. To od nas zależy jakim asortymentem chcemy dysponować. Powinny być gablotki, które wyeksponują towar i będzie on dobrze widoczny dla klientów.
Podsumowując niniejszy artykuł warto wspomnieć, iż jeśli ktoś ma już pomysł na biznes i jest na sto procent przekonany, że chce otworzyć właśnie taką wysepkę w galerii handlowej to powinien szybko zorientować się gdzie trzeba jak to wszystko szybko zorganizować. Jednak każdy kto zaczyna w biznesie na pewno zdaje sobie sprawę z tego, iż od razu nie będzie odnosił dużych sukcesów. Wszystko dzieje się stopniowo. Jednak jeśli ktoś jest cierpliwy i chce osiągnąć sukces to jak najbardziej powinien spróbować. Przecież jak się nie uda to można zawiesić lub zamknąć działalność. Można także dowiedzieć się czy na takie wyspy jest przewidziane dofinansowanie z urzędu pracy czy z Unii Europejskiej.